Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

Το γλωσσάρι των μηχανισμών DAIWA



Το γλωσσάρι των μηχανισμών DAIWA.
Μετάφραση από το επίσημο site της Daiwa Australia



To πρώτο πράγμα που πρέπει να ξέρουμε ότι όσο μεγαλύτερο το νούμερο, τόσο μεγαλύτερη η μπομπίνα. Δηλαδή ο Certate 3000 είναι μεγαλύτερος από τον Certate 1000.

To δεύτερο πράγμα είναι η διαφορά βαθιάς και ρηχής μπομπίνας. Όσες τελειώνουν σε 00 είναι κανονικού μεγέθους, βαθιές μπομπίνες (π.χ. 2000). Όσες δεν τελειώνουν σε 00 (π.χ. 2004) είναι ρηχές μπομπίνες. Τα δύο αυτά παραδείγματα (2000 & 2004) είναι ίδιου μεγέθους απλά έχουν διαφορά στην χωρητικότητα της πετονιάς-νήματος και στο μέγεθος των φρένων. Τα τελευταία νούμερα υποδηλώνουν και άλλα πράγματα που θα δούμε παρακάτω. {Εδώ η εταιρία δηλώνει ότι οι προδιαγραφές δεν είναι απόλυτες και σε κάποια μοντέλα μπορεί να διαφέρουν}
1000 Το μικρότερο μέλος στην οικογένεια Daiwa είναι με βαθύ μπομπίνα για τους φινετσάτους ψαράδες που θέλουν τα έξτρα μέτρα.( Στο εξωτερικό finesse angler είναι αυτός που χρησιμοποιεί λεπτά εργαλεία, όπως και οι finesse τεχνικές).
Specs- 2kg drag, 4lb/110m
1003 Η ρηχή εκδοχή του 1000 είναι για αυτούς που δεν χρειάζονται έξτρα νήμα. Είναι κατασκευασμένη για απλή ή fluorocarbon 3 λιμπρών (αυτό σημαίνει και το 3 στο 1003).
Specs- 2kg drag, 3lb/100m.
1025 Τα νεότερο μέλος είναι για χρήση με mono-fluoro 2.5 λιμπρών. Παρουσιάστηκε για τον Exist και θα επεκταθεί ως το στάνταρ πολύ ρηχό μοντέλο.
Specs- 2kg drag, 2.5lb/100m, 0.3PE/90m.
1500 Το επόμενο μέγεθος από το 1000,προςφέρει πιο βαθειά μπομπίνα.
Specs- 2/4kg drag, 4lb/155m
1503 Είναι κατασκευασμένη για απλή ή fluorocarbon 3 λιμπρών. Συχνή επιλογή στους κυνηγούς της πέστροφας.
Specs- 2kg drag, 3lb/100m, 0.4PE/100m
2000 Η βαθειά εκδοχή σε ένα από τα διασημότερα μεγέθη όσο αφορά το ελαφρύ spin. Τα φρένα μεγαλώνουν στα 4 κιλά.
Specs- 4kg drag, 6lb/190m, 1.0PE/200m.



2003 Είναι κατασκευασμένη για απλή ή fluorocarbon 3 λιμπρών.
Specs- 2kg drag, 3lb/100m, 0.4PE/100m
2004 Το πρώτο χρονικά παρουσιασμένο ρηχό μοντέλο 2000. Η πεμπτουσία της μπομπίνας για τους λάτρεις των σαργών, λαυρακιών και πεστρόφων.
Specs- 2kg drag, 3lb/140m, 0.4PE/120m.
2500 Το μεγαλύτερο μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για μικρότερα είδη αλλά και για μεγαλύτερα όπως μικρά τονάκια και λούτσους .
Specs- 7kg drag, 8lb/200m, 1.5PE/200m.
2505 Είναι κατασκευασμένη για απλή ή fluorocarbon 5 λιμπρών.
Specs- 3kg drag, 5lb/100m, 1.5PE/200m
2506 Συνδυάζει ρηχή μπομπίνα με ελαφρά φρένα.
Specs- 3kg drag, 6lb/100m, 1.0PE/100m.
2508 Ρηχή μπομπίνα με τα φρένα του 2500.
Specs- 7kg drag, 6lb/120m, 1.0PE/120m
2510 Το μεγαλύτερο μοντέλο από τις ρηχές.
Specs- 7kg drag, 12lb/100m, 1.0PE/200m.
3000 Βαθειά μπομπίνα για άλλο ένα πολύ δημοφιλές μοντέλο. Μπόλικο νήμα και μπόλικα φρένα για παράκτιο ψάρεμα και ελαφρύ σπιν από βάρκα.
Specs- 7kg drag, 12lb/200m, 1.5PE/300m
3012 Η ρηχή εκδοχή με τα ίδια φρένα με τον 3000.
Specs- 7kg drag, 12lb/150m, 1.5PE/200m
3500 Πιο βαθειά μπομπίνα και αύξηση στα φρένα στα 8 κιλά.
Specs- 8kg drag, 16lb/200m, 2PE/300m
4000 Η ναυαρχίδα στους μηχανισμούς που χρησιμοποιούνται από στεριά.
Specs- 8kg drag, 16lb/250m, 2.5PE/300m



ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Πολλοί από τους μηχανισμούς έχουν γραμμένα εκτός από νούμερα και γράμματα.
R- Πρωτοπαρουσιάστηκε στον θρυλικό Certate, το R σημαίνει ότι το μοντέλο έχει μεγαλύτερο γρανάζι από το κανονικό μοντέλο. Για παράδειγμα το 2510R έχει το γρανάζι από το 3000 , για αυξημένη δύναμη και πιο βαριά χρήση.
Η- Σημαίνει ότι ο μηχανισμός είναι πιο γρήγορος στο γύρισμα του άξονα. Ο στάνταρ και πιο συνηθισμένος λόγος περιστροφής είναι ο 4,8 προς 1 , στα Η αυξάνεται στο 5,6 προς 1.
PE- Σημαίνει ότι ο μηχανισμός κατασκευάστηκε για να αποδίδει τα μέγιστα με πετονιές πολυαιθυλενίου {polyethylene lines (PE) }.


Tapering Down
Ειδική προσοχή έχει δοθεί στην κατασκευή της μπομπίνας εσωτερικά, με κλίση , εκεί δηλαδή που πατά το νήμα.




ΑΒS- Η πρώτη γενιά μπομπίνων ABS (Advanced Ballistics System), έχουν υπερμέγεθες εσωτερικό κορμό [και λίγο πιο φαρδιά για να χωρούν τα ίδια μέτρα νήμα] και κλίση προς τα κάτω. Δηλαδή η επάνω μεριά είναι πιο ρηχή και η κάτω πιο βαθειά. Τα πλεονεκτήματα είναι δεν υπάρχουν μέτρα νήματος θαμμένα από κάτω, μεγαλύτερες ταχύτητες περιστροφής, βελτιωμένα φρένα και λιγότερες τριβές.
ABS II- Η βελτιωμένη εκδοχή του ABS για ακόμα καλύτερη διαχείριση νήματος και καλύτερες βολές.
Type R– Ξεκίνησε από τον θρυλικό Daiwa TDZ Type R, τα μοντέλα με αυτό το διακριτικό είναι κατασκευασμένα για χρήση με πετονιές fluorocarbon.

UPDATE!! Oι νεοι μηχανισμοί LT της DAIWA είναι εδω! daiwa-part-2-lt-series
                    Τhe new LT reels are here! 2018/10/daiwa-part-2-lt-series
                   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ερμιόνη: Η πόλη και ο ψαρότοπος με την ματιά του Θανάση Πάτσιου

  Μια συνέντευξη του Θανάση Πάτσιου για την Ερμιόνη. Ενα σύντομο ιστορικό της πόλης από την αρχαιότητα ως σήμερα και βέβαια μια ψαροκουβέντα...